- ادعای ترامپ درباره لغو حملات امشب؛ توافق با ایران نهایی شد!
- ترامپ: توافق با ایران شنبه یا یکشنبه توسط جی.دی.ونس امضا میشود
- جزئیات تازه از متن احتمالی توافق ایران و آمریکا
- هشدار سپاه به ترامپ
- ادعای ترامپ: امشب ایران را خیلی سخت بمباران خواهیم کرد؛ خارک را تصرف میکنیم
- واکنش تسنیم به ادعای نهایی شدن متن تفاهم
- افسر سابق اطلاعات اسرائیل: بهتر نبود آیتالله خامنهای و علی لاریجانی در صحنه باقی میماندند؟
- سرلشکر عبداللهی: نیروهای مسلح به هرگونه تهدید پاسخ دردناک و پشیمانکننده میدهند
- سردار موسوی خطاب به آمریکاییها: منطقه را برایتان جهنم میکنیم
- قرارگاه خاتمالانبیا: پاسخ به تجاوزات آمریکا ادامه دارد
عزم "ایران و عربستان سعودی "برای تنش زدایی/ آیا دور چهارم مذاکرات دور نهایی خواهد بود؟!

نواندیش: سفیر ایران در بغداد روز سه شنبه گفت که ایران بعد از تشکیل دولت جدید ایران قصد دارد چهارمین دور از مذاکرات خود را با عربستان سعودی در عراق را آغاز کند.
به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، "عرب ویکلی" در مورد تمایل ایران و عربستان برای آشتی نوشت: ایران و عربستان سعودی، رهبران اصلی مسلمانان شیعه و سنی در منطقه خاورمیانه، سالهاست که رقیب یکدیگر هستند. تهران از نیروهای نیابتی خود در یمن، سوریه و جاهای دیگر برای مخالفت با استراتژی های عربستان سعودی و متحدانش در منطقه استفاده می کند، در ضمن روابط دو کشور در سال 2016 قطع شد.
ایران برای اولین بار در ماه مه به طور علنی تأیید کرد که در حال مذاکره با عربستان سعودی است و گفت که برای حل و فصل مسائل بین آنها هر کاری که از دستش برآید انجام خواهد داد.
اعلام برنامه جدید مذاکرات بین دو طرف، توسط خبرگزاری ایسنا، چند روز پس از اجلاس منطقه ای که در بغداد برای کمک به کاهش تنش بین همسایگان عراق برگزار شد، صورت گرفت.
ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق گفت: ما سه دور مذاکره با طرف سعودی داشته ایم و دور چهارم نیز پس از تشکیل دولت جدید ایران برگزار می شود.
وزیر امور خارجه ایران به طور جداگانه گفت که او در دیدار با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی در حاشیه اجلاس بغداد، راه های بهبود روابط را مورد بحث قرار داده است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در توییتر خود نوشت: در این گفتگو، ما درباره نیات و اراده مثبت رهبران دو کشور برای تقویت روابط صحبت کردیم ... همکاری با همسایگان اولویت دولت (جدید ایران) است.
مجموع اظهارات رهبران ایران و حتی واکنش رهبران سعودی حاکی از آن است که دو طرف عزم خود را برای بهبود روابط جزم کرده و تمایل به آشتی دارند با این حساب باید منتظر ماند و دید که آیا دور چهارم گفتگو ها دور نهایی خواهد بود یا خیر، امری که چندان هم بعید به نظر نمی رسد چرا تا پیش از این سعودی ها منتظر استقرار دولت جدید در ایران بودند و حالا دور جدید در زمان استقرار دولت ابراهیم رئیسی صورت می گیرد.