- تحلیل حسین مرعشی از توافق ایران و آمریکا
- «سوپرمن» تجمعکنندگان شبانه به روایت عکس
- توضیحات سخنگوی دولت درباره عملیات «نصر»، بازگشت اینترنت و افزایش کالابرگ
- شهادت «سید بهمن حسینی» و «علیرضا عبیری» از پدافند هوایی ارتش در حمله اسرائیل
- خبرنگار آمریکایی: اعزام محرمانه چتربازان آمریکا به اسرائیل برای تصرف جنوب ایران
- توضیح عبدالله گنجی درباره خبر جراحت رهبر انقلاب
- روایت محسن هاشمی و محمد عطریانفر از مسیر گفتوگوهای میان ایران و آمریکا
- زمان تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب اعلام شد
- بخش دیگری از اموال علی کریمی توقیف شد+ تصویر
- ترامپ جلوی حمله نتانیاهو را نگرفت؛ فقط گفت «منتظر چراغ سبز باش»
از وضع تحریم های جدید تا عقب نشینی در مورد سپاه پاسداران؛ اروپایی ها به دنبال چه هستند؟!
نواندیش: آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، روز دوشنبه، در پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که در حال حاضر در اتحادیه اروپا «مبنای قانونی» برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران موجود نیست.
به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، بلومبرگ با اشاره به اظهارات روز گذشته مقام آلمانی نوشت: او در واکنش به درخواستهای گسترده مخالفان جمهوری اسلامی ایران برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، گفت که از نظر کارشناسان حقوقی اتحادیه اروپا، این اتحادیه در حال حاضر نمیتواند سپاه پاسداران در در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که روز دوشنبه برخی مخالفان با درخواست تروریستی اعلام شدن سپاه در بروکسل تجمع کردند.
پیش از وزیر خارجه آلمان، همتای سوئدی او هم اظهارات مشابهی مطرح کرده بود. جوزپ بورل،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه به بیبیسی فارسی گفته بود که برای تروریست اعلام کردن سپاه به رای دادگاه و سند و مدرک نیاز است. او قبلا هم با تکرار این ادعا گفته بود: «درباره تروریستی دانستن سپاه دیدگاههای جالبی وجود دارد، اما نمیشود گفت چون کسی سازمانی را دوست ندارد، آن را تروریست بنامیم. اول به تصمیم یک دادگاه در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز داریم. پس از آن، میتوان موضوع را در سطح اتحادیه اروپا مطرح کرد.»
این در حالی است که اروپا دیروز مجددا تحریم های جدیدی را علیه 2 نهاد و 32 مقام ایرانی وضع کرد، به نظر می رسد اروپا به خوبی از تبعات قراردادن سپاه در لیست تروریستی آگاه است و فعلا به خاطر برجام هم که شده قصد ندارد همه راه های ارتباطی با ایران را ببندد.