- عراقچی در صداوسیما: این توافق دشمنانی دارد و در راس آنها رژیم صهیونیستی است
- احمد زیدآبادی خطاب به مدعیان انقلابیگری و اینترنشنالیها: شما را به خدا دست بردارید!
- شهباز شریف: متن نهایی توافق صلح تهیه شده است
- بازنشر پیام رهبری به مجلس در میانه مخالفت برخی نمایندگان با توافق احتمالی
- ادعای جی.دی.ونس درباره متن متن توافق با ایران
- ترامپ توییت جدید عراقچی را بازنشر کرد: هیچگاه تا این اندازه به توافق نزدیک نبودیم
- صداوسیما همچنان در مدار مخالفت با توافق ایران و آمریکا
- بقائی: متن توافق نهایی شده و در انتظار جمعبندی مراجع ذیربط است
- هشدار احمد خاتمی به ترامپ و نتانیاهو: دست از پا خطا کنید، سیلی محکمی میخورید
- محمود نبویان علیه توافق احتمالی: میخواهند این خسارت را بهعنوان پیروزی جا بزنند!
نتانیاهو: در حال جنگ با محور ایران هستیم

ایسنا: نخستوزیر اسرائیل بار دیگر با تاکید بر لزوم از بین بردن حماس برای بقای این رژیم و با این ادعا که در یک نبرد عادلانه قرار دارد، مدعی شد «اسرائیل در حال جنگ با محور ایران است».
«بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر اسرائیل روز دوشنبه گفت: «در خصوص اهداف اساسی با آمریکا توافقاتی داریم و بهطور همزمان اختلافاتی در مورد چگونگی تحقق آنها داریم».
او تاکید کرد: «برای نابودی حماس هرکاری لازم باشد انجام میدهیم و برای کاهش تلفات غیرنظامیان و کمک به مردم غزه تلاش خواهیم کرد».
نتانیاهو در گفتوگو با فاکسنیوز خاطرنشان کرد: «تماسهای شفافی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا داشتم اما من مسئول رهبری اسرائیل هستم و بیشتر مردم من را تایید میکنند!».
نخست وزیر اسرائیل افزود: «ما باید حماس را از بین ببریم در غیر این صورت آیندهای در خاورمیانه نخواهیم داشت. از بین نبردن نیروهای حماس در رفح باعث میشود که آنها بار دیگر خود را بسازند و بر نوار غزه سیطره پیدا کنند. با جو بایدن توافق کردم که باید حماس را از بین ببریم و نمیتوانیم یک چهارم ارتش آن را که اکنون در رفح است، رها کنیم».
او در ادامه گفت: «تکرار حمله هفتم اکتبر(طوفان الاقصی) خط قرمز ماست و نمیتوانیم اجازه دهیم که حماس باقی بماند. اغلب اسرائیلیها سیاست ما در از بین بردن حماس و عدم برپایی دولت فلسطینی را تایید میکنند».
نتانیاهو مدعی شد: «جامعه بینالمللی باید بهطور کامل پشت اسرائیل باشد و فشارها را کنار بگذارد زیرا ما در یک نبرد عادلانه هستیم. حماس برای رسیدن به توافق مطالبههای عجیبی مطرح کرد اما ما در یک نبرد متعلق به خود نیستیم، بلکه درحال نبرد با محور ایران هستیم».
نتانیاهو همچنین مدعی شد تلآویو «در راه تحقق پیروزی مطلق» است و در این راه «مرد شماره چهار حماس» را از میان برداشته و «زمان کشتن مرد شماره یک، ۲ و سه نیز خواهد رسید».
نتانیاهوبهتر است ماجراجویی را کنار بگذاری
ایران ، حماس و حزب الله نیست.
کاری نکن که به معنی واقعی کلمه از روی نقشه جغرافیایی حذف بشوی.
