- تفسیر آزمایش TSH تیروئید؛ میزان و سطح نرمال T۴، T۳ و TSH چیست؟ +جدول نتایج
- برنامه و ساعت تمام بازیهای جام جهانی ۲۰۲۶: ایران چه زمانی به مصاف نیوزیلند، بلژیک و مصر میرود؟
- نتانیاهو: عزالدین حداد، فرمانده عزالدین قسام را ترور کردیم
- شی: رابطه چین- آمریکا مهمترین رابطه دو جانبه جهان است
- کنترل قند خون و رفع یبوست با این بمب انرژی
- ترامپ خواستار بازداشت «اوبامای خائن» شد
- داروی آزیترومایسین یا زیتروماکس (قرص و شربت) چیست؟ + کاربرد، عوارض و نحوه مصرف
- «هانتاویروس» چیست و چگونه به انسان منتقل میشود؟ + راههای پیشگیری و درمان
- وجود مورچه در خانه نشانه چیست؟ از جادو و طلسم تا واقعیت
- این ۵ نشانه میگوید که پروتئین بدنتان کم است
هشدار دبیرکل ناتو به زلنسکی پس از مشاجره با ترامپ

دبیرکل ناتو به رئیسجهور اوکراین هشدار داد که باید پس از مشاجره با رئیسجمهور آمریکا در کاخ سفید، راهی برای احیای روابط با او بیابد.
به گزارش ایسنا، «مارک روته» دبیرکل ناتو، امروز(شنبه) گفت که به «ولودیمیر زلنسکی» رئیسجمهور اوکراین گفته است باید پس از مشاجرهاش با «دونالد ترامپ» رئیسجمهور آمریکا در جمعه گذشته در کاخ سفید، راهی برای احیای روابط با ترامپ بیابد.
زلنسکی که برای مذاکره با ترامپ درباره امضای توافقی در زمینه ارائه حق معدنکاوی در اوکراین به واشنگتن در ازای کمکهای مالی و نظامی و تضمینهای امنیتی آن، جمعه گذشته به واشنگتن سفر کرده بود، تقریبا به طور غیررسمی از کاخ سفید بیرون انداخته شد.
دیدار آنها به هرجومرجی در برابر جهان تبدیل شد که در آن، ترامپ با عصبانیتی آشکار به زلنسکی عتاب و خطاب میکرد.
مشاجره از جایی شروع شد که وقتی «جیدی ونس» معاون رئیسجمهور آمریکا در این دیدار در حال دفاع از مذاکرات واشنگتن با مسکو برای پایان دادن به جنگ بود، زلنسکی حرف او را قطع کرد. رئیسجمهور اوکراین تجاوز روسیه به کشورش را تشریح کرده و پرسید، «جیدی، انتظار چه نوع دیپلماسی را از من داری؟»
ونس، زلنسکی را متهم کرد که به جای تشکر از ترامپ برای حمایت او، با شاکی شدن این گفتوگو را مقابل رسانههای آمریکای به مرافعه میکشاند.
معاون رئیسجمهور آمریکا همچنین به زلنسکی گفت که «شما سربازان وظیفه را به خط مقدم میفرستید چون مشکل نیروی انسانی دارید». اشاره ونس به کمبود شدید نیروی رزمی بود که موضع آن در میدان را تضعیف کرده است.
تنشها در این گفتوگو زمانی بالا رفت که زلنسکی از ونس پرسید آیا مانند دیگر قانونگذاران و مقامات آمریکایی از خط مقدم بازدید کرده است و ونس پاسخ داد: شما آنها را به یک تور تبلیغاتی میآورید.
نشریه آنلاین دیلی میل در این باره گزارش داد که دبیرکل ناتو در گفتوگویی با شبکه بیبیسی درباره تماس تلفنیاش با زلنسکی در روز جمعه گفت: این که رئیسجمهور زلنسکی راهی برای احیای روابط با رئیسجهور آمریکا و با تیم بلندپایه حاکمیت این کشور بیابد، حائز اهمیت است.
او دیدار زلنسکی و ترامپ را «ناگوار» توصیف کرد.
زلنسکی پس از این دیدار در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کمک آمریکاییها در کمک به بقای ما خیلی مهم بوده و من به این مساله اعتراف میکنم. با وجود گفتوگوی پر تنشی که داشتیم، ما همچنان شرکای استراتژیک میمانیم.
این در حالی است که او در گفتوگویی با شبکه فاکس نیوز درباره رفتار خود در دیدار با ترامپ گفت: من به رئیسجمهور و به مردم آمریکا احترام میگذارم، و فکر میکنم که باید بسیار باز و صادق باشیم و مطمئن نیستم که کار بدی انجام داده باشم.