- صادق زیباکلام بازداشت شد +علت
- ادعای ترامپ: ایران فقط حرف میزند و برای مذاکره وقت تلف کردند، حالا باید هزینه آن را بپردازند!
- سه ماه سخت اقتصادی در راه است +علت
- آیا در جلسه دیشب شورای امنیت، تحریم جدیدی علیه ایران تصویب شد؟ چرا چین و روسیه وتو نکردند؟
- روایت پزشکیان از پاسخ رهبر شهید به موضوع انجام مذاکرات
- جی.دی.ونس زمان توافق با ایران را اعلام کرد
- حجتالاسلام رضا مطلبی درگذشت
- اولین احکام انتصاب آیت الله مجتبی خامنهای، رهبر انقلاب صادر شد
- تذکر حجاب به زنان بدون حجاب در تجمعات شبانه (عکس)
کنوانسیون برخی سلاحهای متعارف که عدهای را «دلواپس» کرد، چیست؟

سخنگوی وزارت دفاع درباره برخی ابهامات مطرح شده در زمینه لایحه کنوانسیون بکارگیری سلاحهای متعارف توضیحاتی ارائه کرد.
به ایسنا، سردار رضا طلایینیک معاون برنامه ریزی و امور مجلس و سخنگوی وزارت دفاع در خصوص برخی ابهامات مطرح شده درباره لایحه کنوانسیون بکارگیری برخی سلاحهای متعارف گفت: این لایحه با موافقت و نظارت ستاد کل نیروهای مسلح تنظیم شده است و انتظار میرود در خصوص این لایحه بدون مطالعه و بررسی دقیق محتوای آن، بطور شتابزده قضاوت و اظهار نظر نشود.
وی ادامه داد: طبق بررسی همهجانبه نظامی، امنیتی و حقوقی و با انتخاب و تعیین پذیرش فقط دو پروتکل و نیز با اعمال حق شرط و اعلامیه تفسیری و همچنین طبق مفاد این کنوانسیون به هیچکدام از تجهیزات، مهمات و سلاحهای ما این کنوانسیون ربطی نداشته و در صورت تصویب و طبق درخواست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، فقط ایران دو پروتکل زیر را طبق متن لایحه خواهد پذیرفت تا از فرصتها و منافع بینالمللی و دفاعی آن مانند ۱۳۱ کشور جهان که تاکنون عضو شدهاند بتواند استفاده کند.
طلایینیک تاکید کرد: این دو پروتکل پیشنهادی در لایحه عبارتند از محدودیت بکارگیری مهمات دارای ترکشهای غیرقابل تشخیص با اشعه ایکس در بدن انسان و لزوم شناسایی و جمع آوری مواد منفجره از مناطق جنگی پس از جنگ.