- رسمی: متن یادداشت تفاهم اسلامآباد بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا
- شقایق نوروزی: باور کردنی نیست! میگویند پلها، پتروشیمی و آبشیرینکن و حتی تیم ملی به مردم تعلق ندارد
- ترامپ: ایرانیها به اوباما خندیدند و گفتند که او یک حرامزاده احمق است!
- تماس تلفنی مهدی کروبی با میرحسین موسوی
- قالیباف: باید سنگر را از نیروهای لانچر تحویل بگیریم و مردم را نجات دهیم
- آیتالله سیدحسن خمینی: باید از نزاعهای بیحاصل دست بکشیم
- حمله تند نماینده پایداریچی به تیم مذاکره کننده
نسخه تازه دولت برای اینترنت؛ ساماندهی به جای بازگشایی؟!
نواندیش-محمد صادقی: مساله اینترنت همچنان کلافی سردرگم است، علی رغم ادعاهای موجود مبنی بر قطع آن به دلیل مسائل امنیتی و جنگ شاهد آن هستیم که اپراتورهای تلفن همراه مشغول کاسبی با اینترنت پرو هستند. این اینترنت پرو در ابتدا قرار بود تا راهکاری موقتی برای دسترسی کسانی به اینترنت باشد که در چنین شرایطی نیاز مبرم به اینترنت بین الملل دارند، حالا اما پیامک خرید آن تقریبا برای همه ارسال شده و دایره خرید آن هر کسی که پول پرداخت کند را شامل می گردد.

بسیاری از مردم نگران آن هستند که دولت چراغ خاموش طرح موسوم به اینترنت طبقاتی را اجرا و هزینه ای تازه به جیب مردمی تحمیل کند که همین حالا با مشکلات اقتصادی فراوانی رو به رو هستند، با این وضعیت تورم تحمیل هزینه ای تازه تحت عنوان اینترنت پرو و غیره به سبد اقتصادی مردم حقیقتا جفا است.
دولت البته طی روزها و هفته های اخیر مدام این موضوع را تکذیب کرده و وعده داده است که با پایان جنگ اینترنت به شرایط عادی بر می گردد، حالا اینکه این نقطه پایان دقیقا کجاست، خدا داند. همین حالا بسیاری این سوال را مطرح می کنند که چگونه ممکن است پرواز ها برقرار و تقریبا همه شرایط عادی باشد اما اینترنت مشمول آن نگردد؟
در همین شرایط دولت یک «ستاد تازه» ساخته است، ستادی با عنوانی طولانی و پرابهام که قرار است فضای مجازی را به اصطلاح«ساماندهی» کند. حال پرسش اساسی اینجاست که این واژه ساماندهی دقیقا یعنی چه؟! چرا که معمولا هر زمانی که قرار بر محدود سازی بیشتر است از القاب و عناوین این این چنینی استفاده می گردد و از عنوانی مثل ساماندهی استفاده می شود، در هر حال باید دید آیا تلاش برای بازگشت اینترنت به شرایط عادی هم جزو وظایف ساماندهی محسوب می شود یا اینکه نه، همچنان باید منتظر ماند!