- رسمی: متن یادداشت تفاهم اسلامآباد بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا
- شقایق نوروزی: باور کردنی نیست! میگویند پلها، پتروشیمی و آبشیرینکن و حتی تیم ملی به مردم تعلق ندارد
- ترامپ: ایرانیها به اوباما خندیدند و گفتند که او یک حرامزاده احمق است!
- تماس تلفنی مهدی کروبی با میرحسین موسوی
- قالیباف: باید سنگر را از نیروهای لانچر تحویل بگیریم و مردم را نجات دهیم
- آیتالله سیدحسن خمینی: باید از نزاعهای بیحاصل دست بکشیم
- حمله تند نماینده پایداریچی به تیم مذاکره کننده
گاف سقاب اصفهانی درباره آرش و فردوسی
داستان آرش در ادبیات عامه، جدا از اشارات مختصر، اساساً در دنیای ادب فارسی به فراموشی سپرده شدهبود تا اینکه احسان یارشاطر در کتاب "داستانهای ایران باستان" آن را دوباره زنده کرد.
بامدادنو نوشت: بسیاری همچون آقای سقاب اصفهانی رئیس سازمان بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی به اشتباه تصور میکنند داستان آرش، داستانی است که در شاهنامه فردوسی آمده است.
نه آقای سقاب. داستان آرش، سرودهی فردوسی نیست. در شاهنامه فقط نامی به تلمیح از او برده شده است.
داستان آرش در ادبیات عامه، جدا از اشارات مختصر، اساساً در دنیای ادب فارسی به فراموشی سپرده شدهبود تا اینکه احسان یارشاطر در کتاب "داستانهای ایران باستان" آن را دوباره زنده کرد. مضمون این داستان به سرعت در میان نویسندگان و شاعران مورد توجه قرار گرفت و در سالهای بعد موضوع آثار متعددی شد.
لینک کپی شد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
این چه میفهمد تلمیح یعنی چه؟آقای سقاب! تلمیح یعنی نمک چیزی را زیاد کردن. «به تلمیح» یعنی این که اشارهای گذرا به این داستان شده تا روایت را جذابتر کنند.
افتاد؟!
نظر شما
قابل توجه کاربران و همراهان عزیز: لطفا برای سرعت در انتشار نظرات، از به کار بردن کلمات و تعابیر توهین آمیز پرهیز کنید.
