- آیتالله سیدحسن خمینی: باید از نزاعهای بیحاصل دست بکشیم
- حمله تند نماینده پایداریچی به تیم مذاکره کننده
- چه خوب که مجلس از مذاکرات با آمریکا ، کنار گذاشته شد/ محمد مهاجری
- چندپاره کردن مذاکرات بزرگترین تهدید پیش رو است
- معاون ترامپ: دنبال روی کار آوردن رضا پهلوی نبودیم
- نماینده پایدارچی به نیروهای مسلح: به اسرائیل حمله کنید!
- پزشکیان: هستم و لازم باشد دوباره میآیم
- مداحی حاج محمود کریمی در شب اول محرم: چشم خمارو سیراب از نمنم بارون کن (ویدئو)
محسن اراکی: ترامپ ذلیلانه رفت چین و پسگردنی خورد و برگشت
محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حاکمان کویت، بحرین، امارات و عربستان سعودی، چرا شما از صدام عبرت نمیگیرید؟ صدام از همه شما قویتر بود،
حمایت آمریکا از صدام کمتر از حمایت از شما نبود. این سنت را خدا یک بار بر صدام جاری کرد، حالا نوبت شما رسیده است.
به گزارش خبرآنلاین: محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، شب گذشته اجتماع بزرگ حوزویان و امت حزب الله در حمایت از شیعیان مظلوم منطقه (بحرین، کویت، امارات و ...) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با تبیین سنتهای الهی حاکم بر جوامع بشری، به تحلیل وضعیت کنونی منطقه و جهان پرداخت.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ابتدای سخنان خود با تأکید بر سنتهای الهی اظهار داشت: آنچه امروز در منطقه ما در حال رخ دادن است، بخشی از سنتهای الهی است که خدای متعال به این سنتها در قرآن اشاره فرموده و ما را با وظیفهای که در چارچوب این سنتها داریم، آشنا کرده است. همه آنچه در جوامع بشری رخ میدهد، طبق قانون و سنت الهی است، همانطور که طبیعت و جهان آفرینش بر اساس قانون عمل میکند.
بنا بر روایت حوزه،درادامه گزیده سخنان محسن اراکی را میخوانید:
* حاکمان کویت، بحرین، امارات و عربستان سعودی، چرا شما از صدام عبرت نمیگیرید؟ صدام از همه شما قویتر بود، حمایت آمریکا از صدام کمتر از حمایت از شما نبود. این سنت را خدا یک بار بر صدام جاری کرد، حالا نوبت شما رسیده است.
*شما پنجاه سال است در حق ایران و شیعیان جنایت میکنید. چقدر عربستان از علمای شیعه اعدام کرد؟ چقدر شما اماراتیها در یمن و لیبی و سودان جنایت کردید؟ دیگر نوبت شما فرا رسیده است.
* ترامپ ذلیلانه رفت چین و پسگردنی خورد و برگشت. خدای متعال این صحنه را به وجود آورد تا به همه نشان دهد که دارد او را یواش یواش ذلیل میکند.
*ما باز یک فرصت اندکی به شما خواهیم داد، آن را غنیمت بشمارید. روزی نزدیک است که بساط حکومت شما برچیده خواهد شد. آن روز دیگر آمریکا به داد شما نمیرسد. اگر آمریکا ناوهای جنگی خود را نزدیک شما بیاورد، چنان ضربهای خواهد خورد که نتواند از جای برخیزد.
*جمهوری اسلامی و همه نیروهای مقاومت منطقه صبر کردند. از این صبر چیز زیادی باقی نمانده. این پیمانه اگر سر رفت، چیزی از شما باقی نخواهد ماند. دست از ظلم به شیعیان بردارید. علمای شیعه بحرین، عربستان و سایر نقاط در زندانهای شما هستند. هزاران ایرانی در امارات زندانی شدهاند. مگر میشود ما تحمل و سکوت کنیم؟
* خطاب به حضرت ولی عصر(عج) عرض میکنیم: ایها العزیز! با دست تو ملت ما پیشرفت کرد، با دست تو این مملکت اداره شد. ما دست امام زمان را به عیان در حوادث، مخصوصاً پس از شهادت رهبر عزیز و محبوبمان دیدیم. خدایا این پیمانه را پر کن و نصرت ما را تکمیل بفرما و شر دشمنان ما را از این منطقه کوتاه بفرما.