- ترامپ: نصف نفت ایران را خواهیم گرفت!
- تحلیل حسین مرعشی از توافق ایران و آمریکا
- «سوپرمن» تجمعکنندگان شبانه به روایت عکس
- توضیحات سخنگوی دولت درباره عملیات «نصر»، بازگشت اینترنت و افزایش کالابرگ
- شهادت «سید بهمن حسینی» و «علیرضا عبیری» از پدافند هوایی ارتش در حمله اسرائیل
- خبرنگار آمریکایی: اعزام محرمانه چتربازان آمریکا به اسرائیل برای تصرف جنوب ایران
- توضیح عبدالله گنجی درباره خبر جراحت رهبر انقلاب
- روایت محسن هاشمی و محمد عطریانفر از مسیر گفتوگوهای میان ایران و آمریکا
- زمان تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب اعلام شد
- بخش دیگری از اموال علی کریمی توقیف شد+ تصویر
جنگ دوباره آغاز نمی شود اما، احتمال هم دارد، بشود!
نواندیش- محمد صادقی: دونالد ترامپ شب گذشته بیش از ۸ پست در شبکه اجتماعی خود در مورد ایران با انواع و اقسام تصاویر بر گرفته از هوش مصنوعی منتشر کرد، او که به نظر از بن بست موجود در مذاکرات کلافه شده با جدیت بیشتری از روزهای قبل دوباره به گزینه نظامی فکر می کند.

چند روزی است مجددا برآوردها حاکی از احتمال حمله مجدد دارد، با توجه به بن بست ایجاد شده در مذاکرات که خیلی ها آن را ناشی از عدم انعطاف دو طرف و زیاده خواهی واشنگتن می دانند احتمال آغاز مجدد جنگ بیش از روزهای پیش شده است.
البته آغاز مجدد جنگ نیز علی رغم آنچه گفته شد و همچنین فشار و بی تابی اسرائیلی ها برای ترامپ راحت نخواهد بود، نه تنها راحت نیست که حتی تصمیم گیری در این خصوص از زمان آغاز جنگ ۴۰ روزه دشوار تر هم خواهد بود.
در حال حاضر ترامپ با محدودیت های بسیاری برای آغاز مجدد درگیری رو به رو است، بدون تردید اگر جنگ دوباره از سر گرفته شد نه از نقطه صفر که از نقطه ای خواهد بود که به پایان رسیده است، بنابراین در صورت از سرگیری درگیری شاهد هدف قرار گرفته شدن اهدافی تازه از جمله زیرساخت های انرژی خواهیم بود، جنین اقدامی با خطرات فراوانی رو به رو است و می تواند بحران را در سطح بی سابقه ای افزایش دهد، کشورهای عربی منطقه قطعا مخالف سرسخت چنین اقدامی خواهند بود چرا که می دانند هزینه این اقدام را آنها پرداخت خواهند کرد.
نکته دیگر محدودیت هایی است که ترامپ با آن رو به رو است، فشار بیش از پیش افکار عمومی در داخل، در پیش بودن مسابقات جام جهانی و نگرانی احتمالی از ناموفق بودن هرگونه عملیات تازه همه و همه متغیرهایی است که کفه ترازو را به نفع عدم انجام عملیات نظامی تازه آن هم به شیوه آن 40 روز سنگین تر می کند. اکنون به نظر می رسد اگر قرار بر عملیات نیز باشد شاهد عملیاتی ضربتی از سوی طرف مقابل باشیم. در حال حاضر به نظر ترامپ هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است و دیپلماسی نیز اگرچه به سختی اما جریان دارد، دیپلماسی بعضا در اوج ناامیدی است که نتیجه می دهد و همچنان باید در این خصوص امیدوار بود.
اگرچه اگر تجاوزی صورت بگیرد نیروهای مسلح ما مثل آن ۴۰ روز با رشادت از کشور دفاع خواهند کرد اما جنگ ان هم با دیوانه ای مثل ترامپ و جنایتکاری مثل نتانیاهو می تواند لطمات بیشتری به ما وارد کند، عقل سلیم حکم می کند که تمام تلاش های دیپلماتیک لازم براق جلوگیری از جنگ دوباره صورت گیرد.
به هر روی اکنون شرایط به گونه ای است که دلایل بسیاری برای باور به عدم از سرگیری جنگ وهمزمان دلایل بسیاری هم بر قبول اجتناب ناپذیر بودن آن وجود دارد و پیش بینی اینکه چه می شود و در نهایت چه تصمیم گیری از سوی ترامپ صورت خواهد گرفت امری به غایت دشوار است، شاید به همین خاطر هم باید گفت جنگ احتمالا فعلا از سر گرفته نخواهد شد اما شاید هم بشود!
خداوکیلی عقل ندارین؟یا حمله میشه یا نمیشه این چه تیتری هستش
