- چه نوشیدنیهایی تمرکز دانشآموزان را در مطالعه تقویت میکند؟
- بهترین رنگ شال با مانتو مشکی؛ ترند 1405
- تصمیم جدید دولت درباره بیمه بازنشستگان لشکری، كشوری و فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۵
- پیشفروش بلیت قطارهای مسافری تیرماه ۱۴۰۵ + لیست کامل شرکتهای ریلی در پیشفروش
- عفو ۱۳۹ محکوم به اعدام با موافقت رهبر انقلاب
- اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان واجد شرایط بازنشستگی +لینک درخواست
- هواشناسی برای تهران هشدار داد؛ اعلام پیشبینی آب و هوا تا پایان هفته
- زمان ثبت اعتراض ارتقای رتبهبندی معلمان اعلام شد
- ثبتنام مسکن استیجاری در ۱۰ شهر
- مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های روسیه
فرمول محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی تغییر می کند؟
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تغییر در فرمول محاسبه مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی صرفا پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی بود و دولت هنوز لایحهای به مجلس نداده است و اساسا این موضوع از نظر کمیسیون «کان لم یکن» است.

علی جعفریآذر در گفتوگو با ایسنا، درباره اظهارات اخیر احمد میدری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه دولت برنامه و لایحهای برای تغییر مقررات بازنشستگی ندارد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی پیشنهادی برای اصلاح ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی و تبصرههای آن داد. حرف سازمان تامین اجتماعی این است که در حال حاضر منابع صندوق تامین اجتماعی مشکل دارد و با اصلاح این ماده، منابع صندوق تامین شده و دریافتی بازنشستگان ۱۴۰۸ به بعد، افزایش پیدا میکند.
وی افزود: این موضوع هنوز تبدیل به لایحه دولت نشده است بلکه پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی است که در کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مطرح شد و جنبه لایحه و قانونی ندارد.
تغییر در محاسبه «حقوق بازنشستگی» پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی است
جعفریآذر با اشاره به جلسه کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی، یادآور شد: در این جلسه رئیس، معاونان و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی نتوانستند با استدلالهای خود نمایندگان را متقاعد کنند؛ البته برخی از گزارشهای آنها قابل ملاحظه و تامل است از جمله اینکه برخی افراد در طول ۲۸ سال سابقه بیمهپردازی، پرداختی کمی به صندوق تامین اجتماعی دارند اما در ۲ سال پایانی خدمت با افزایش قابل توجه پرداختی میخواهند با آن رقم بازنشسته شوند که بنابرگفته مسئولان سازمان، منابع صندوق کفاف این هزینهها را نمیدهد.
وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی گزارشی ارائه کرد که اگر مبنای محاسبه بازنشستگی پرداخت حق بیمه میانگین ۵، ۱۰ و یا حتی ۳۰ سال باشد، چه اتفاقی در میزان پرداخت آنها در زمان بازنشستگی میافتد. استدلال سازمان این است که تغییر این رویه و پذیرش هر کدام از این سناریوها، برای بازنشستگان ۱۴۰۸ به بعد و صندوق تامین اجتماعی مفید است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با وجود این توضیحات، نمایندگان عضو کمیته رفاه و تامین اجتماعی قانع نشدند و از نظر کمیسیون اجتماعی، تا زمان اصلاح قانون مبنای عمل برای محاسبه حقوق بازنشستگی همان ۲ سال پرداخت بیمهپردازی است.
وی افزود: از نظر کمیسیون اجتماعی، دو موضوع پایداری منابع صندوق تأمین اجتماعی و مهمتر از آن حفظ حقوق و معیشت بازنشستگان کارگران و کارمندان این صندوق مهم است. این دو موضوع باید بهگونهای تنظیم شود که هیچکدام آسیب نبیند.
هنوز صندوق تامین اجتماعی نتوانسته حقوق بازنشستگان را براساس افزایشهای سال جدید پرداخت کند
جعفریآذر با اشاره به وضعیت فعلی صندوق تأمین اجتماعی گفت: اکنون با گذشت ۲ ماه از آغاز سال، هنوز صندوق نتوانسته حقوق بازنشستگان را براساس افزایشهای سال جدید پرداخت کند و این موضوع مرتب از سوی کانونهای بازنشستگی در سراسر کشور پیگیری میشود.
وی ادامه داد: بازنشستگان تامین اجتماعی عمدتا از اقشار کارگری و کارمندی هستند و تنها منبع درآمدی آنها حقوق بازنشستگی است بنابراین هم افزایش مناسب مستمریها و هم پرداخت بهموقع آن برای مجلس اهمیت ویژه دارد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در کنار این مسائل، موضوع کارآمدی و بهرهوری صندوق مهم است؛ در حال حاضر شرکتها و هلدینگهای زیرمجموعه شستا نمیتوانند منابع مورد نیاز صندوق را تامین کنند و نقش آنها در تامین منابع بسیار ناچیز است.
خبرتازه: مصطفی سالاری زمان صدور احکام و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد
وی تأکید کرد: خط قرمز کمیسیون اجتماعی این است که هم پایداری منابع صندوق حفظ شود و هم سطح معیشت و دریافتی بازنشستگان عضو صندوق تامین اجتماعی کاهش پیدا نکند. اگر به هر دلیلی اطمینان حاصل نشود که پیشنهاد سازمان به نفع شاغلان و بازنشستگان آینده تامین اجتماعی نباشد، هیچ تغییری رخ نخواهد داد.
جعفریآذر در پایان و در جمعبندی گفت: موضوع تغییر در فرمول محاسبه مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان پیشنهاد از سوی سازمان تامین اجتماعی مطرح شد اما اعضای کمیسیون از توضیحات کارشناسان تامین اجتماعی قانع نشدند، لذا این موضوع از نظر کمیسیون اجتماعی «کان لم یکن» است.
دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۵ - Monday 18 May 2026بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نصرالله پژمانفر، رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس
جناب آقای سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت، در جمع مدیران مخابرات منطقه تهران
با سلام و احترام؛
طی ۵۱ ماه و ۲۸ روز گذشته و متأسفانه دولتمردان، مسئولان، نمایندگان مجلس و… هیچ کاری و اقدامی برای حل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نکرده اند شرم آور و تاسف بار است.
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نصرالله پژمانفر، رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس
جناب آقای سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت، در جمع مدیران مخابرات منطقه تهران
با سلام و احترام؛
شرم آور و تاسف بار است امروز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰ هست که متأسفانه هنوز هم که فیش حقوقی از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ الی فروردین ماه سال ۱۴۰۵ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران در سایت شرکت مخابرات ایران بارگذاری نشده است چرا؟ جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از واریز نشدن کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۵ خود انتقاد کردند. تا این لحظه (۱۰:۲۲ صبح روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۵ ) هنوز کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های خود را نگرفتهاند. دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند.
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
|
تاریخ : ۳۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۵پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ – Thursday 21 May 2026
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نصرالله پژمانفر، رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس
جناب آقای سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت، در جمع مدیران مخابرات منطقه تهران
با سلام و احترام؛
طی ۵۲ ماه گذشته و متأسفانه دولتمردان، مسئولان، نمایندگان مجلس و… هیچ کاری و اقدامی برای حل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نکرده اند شرم آور و تاسف بار است.
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نصرالله پژمانفر، رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس
جناب آقای سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت، در جمع مدیران مخابرات منطقه تهران
با سلام و احترام؛
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از واریز نشدن کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۵ خود انتقاد کردند. تا این لحظه (۱۳: ۰۸ صبح روز پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ ) هنوز کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های خود را نگرفتهاند. دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
|
تاریخ : ۳۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۵پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ – Thursday 21 May 2026
آقای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ! لطفا درباره تاخیر در مورد کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از شهریورماه سال ۱۴۰۴ الی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۵ ماه توضیح دهید
دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
|
تاریخ : ۱ - خرداد - ۱۴۰۵جمعه ۱ خرداد ۱۴۰۵ – Friday 22 May 2026
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نصرالله پژمانفر، رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس
جناب آقای سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت، در جمع مدیران مخابرات منطقه تهران
با سلام و احترام؛
طی ۵۲ ماه گذشته و متأسفانه دولتمردان، مسئولان، نمایندگان مجلس و… هیچ کاری و اقدامی برای حل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نکرده اند شرم آور و تاسف بار است.
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
جمعه ۱ خرداد ۱۴۰۵ – Friday 22 May 2026
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نصرالله پژمانفر، رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس
جناب آقای سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت، در جمع مدیران مخابرات منطقه تهران
با سلام و احترام؛
شرم آور و تاسف بار است امروز جمعه ۱ خرداد ۱۴۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ ست که متأسفانه هنوز هم که فیش حقوقی از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ الی فروردین ماه سال ۱۴۰۵ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران در سایت شرکت مخابرات ایران بارگذاری نشده است چرا؟ جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از واریز نشدن کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۵ خود انتقاد کردند. تا این لحظه (۰۹:۰۵ صبح روز جمعه ۱ خرداد ۱۴۰۵ ) هنوز کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های خود را نگرفتهاند. دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند.
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و معوقات بازنشستگان تامین اجتماعیاینجانب مستمریبگیر سازمان تامین اجتماعی و بیمار خاص هستم، با حقوق ماهیانه ۱۲ میلیون تومان و داشتن یک فرزند بیمار ریوی، مشکلات معیشتی فراوانی دارم. متاسفانه هر سال اضافه حقوق و معوقات بازنشستگان با تاخیر چند ماهه پرداخت میشود و بازنشستگان باید مدتها منتظر دریافت مطالبات خود بمانند. چرا حقوق و معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی دیرتر از سایر بخشها پرداخت میشود؟ تقاضا میشود مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به این موضوع رسیدگی جدی داشته باشند.
|
۲ ماه و ۲ روز از سال گذشته ولی خبری از مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق و صدور احکام جدید نیست! و این در حالی است که افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ بازنشستگان تامین اجتماعی را در سال ۱۴۰۴ در رسانه های رسمی اعلام کردند که پس چرا هنوز احکام سال ۱۴۰۵ برای بازنشستگان تامین اجتماعی صدور نشده است
بازنشستگان همچنان در انتظاراکنون نزدیک به دو ماه از آغاز سال جدید گذشته، اما هنوز خبر روشنی درباره افزایش حقوق مستمریبگیران و بازنشستگان اعلام نشده است. در شرایطی که هزینههای زندگی و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش پیدا میکند، تاخیر در تعیین و پرداخت افزایش حقوق فشار زیادی بر بازنشستگان و خانوادههای آنها وارد کرد ه است. ضروری است مسئولان مربوطه هر چه سریعتر وضعیت افزایش حقوق و معوقات بازنشستگان را مشخص کرده تا این قشر بیش از این دچار نگرانی و مشکلات معیشتی نشوند.
|
امروز ۰۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۷:۵۴ هست که متأسفانه هنوز حقوق برخی بازنشستگان تامین اجتماعی را واریز نکردند چرا؟
|
۲ ماه و ۲ روز از سال گذشته ولی خبری از مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق و صدور احکام جدید نیست! و این در حالی است که افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ بازنشستگان تامین اجتماعی را در سال ۱۴۰۴ در رسانه های رسمی اعلام کردند که پس چرا هنوز احکام سال ۱۴۰۵ برای بازنشستگان تامین اجتماعی صدور نشده است
گلایه از افزایش ناگهانی مبالغ قبوض خدماتینسبت به عملکرد برخی مسئولان درباره افزایش شدید قبوض خدماتی نقدی دارم. آخرین قبض برق منزل من حدود ۲۰۰ هزار تومان بود، اما مبلغ قبض جدیدی که صادر شده است ۲ میلیون تومان است آن هم در شرایطی که حتی کنتور به صورت حضوری قرائت نشده است. این پرسش برای بسیاری از مردم وجود دارد که چگونه چنین افزایش ناگهانی در قبوض اعمال میشود و چرا نظارت کافی بر این روند وجود ندارد. خواهشمند است مسئولان مربوطه جلوی تخلفات، سوء مدیریت و فساد احتمالی در برخی بخشها را بگیرند تا مردم مجبور نباشند هزینه این مشکلات را پرداخت کنند.
امروز ۰۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۷:۵۴ هست که متأسفانه هنوز حقوق برخی بازنشستگان تامین اجتماعی را واریز نکردند چرا؟