- حقوق خرداد ماه بازنشستگان تامین اجتماعی براساس احکام جدید واریز میشود!؟
- اعلام هزینه طرح ترافیک تهران در سال ۱۴۰۵ +ساعت و تخفیفها
- ادامه ریزش قیمتهای طلا، دلار، طلای ۱۸ عیار، یورو و سکه امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۵
- ابهامات اجرای متناسبسازی بازنشستگان تامین اجتماعی؛ چرا افزایش حقوقها کم بود!؟
- اعتراض به حذف کمک معیشتی و بیتوجهی به عائلهمندی، حق اولاد و مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی
- دلیل عدم پرداخت مبلغ حفظ قدرت خرید در سال ۱۴۰۵ به بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟ پاسخ سازمان
- قیمت انواع نقره امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ (شمش، گرم و اونس)
- قیمت سکه پارسیان امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ در سوتهای مختلف +جدول
- ریزش قیمت دلار و دینار عراق امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۵؛ ترون، ریپل، تون کوین و ارز دیجیتال چند؟ +جدول و جزئیات نوسان
صدور احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟ تکلیف معوقات چه میشود؟
با گذشت دو ماه از آغاز سال جدید، جمعی از بازنشستگان و مستمریبگیران سازمان تامین اجتماعی ضمن انتقاد از طولانی شدن روند صدور و انتشار احکام حقوقی سال ۱۴۰۵، خواستار شفافسازی میزان دقیق افزایش مستمریها و اعلام زمانبندی واریز مابهالتفاوت فروردین و اردیبهشتماه شدند.

به گزارش ایلنا: با گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال جدید، بازنشستگان کارگری همچنان در بیم و امیدِ میزان دقیق افزایش دریافتیهای خود به سر میبرند. به گفتهی این بازنشستگان، زندگی با همان مستمریهای سال گذشته در شرایط تورمی فعلی، سفرهی آنان را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است.
بلاتکلیفی دوماهه در معیشت بازنشستگان
یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به شرایط سخت معیشتی در دو ماه سپریشده از سال، به ایلنا گفت: «دو ماه تمام از سال جدید گذشت و ما همچنان با حقوق و مزایای سال ۱۴۰۴ زندگی چرخاندیم. در این وانفسای گرانی، حداقل حق ما این است که بدانیم دقیقاً چقدر به حقوقمان اضافه شده؛ توقع زیادی نیست که بخواهیم احکام جدید را صادر و منتشر کنند تا تکلیفمان را بدانیم.»
خبر مرتبط: اطلاعیه سازمان درباره فیش حقوقی اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی
مطالبهی جدی برای واریز مابهالتفاوت فروردین و اردیبهشت
علاوه بر بحث صدور احکام، دغدغهی دیگر جامعهی بازنشستگان کارگری، زمان دقیق پرداخت معوقات دو ماه نخست سال است. بازنشستگان تاکید دارند که پس از مشخص شدن فرمول دقیق افزایش حقوق و صدور احکام، سازمان تامین اجتماعی باید به سرعت جدول زمانبندی پرداخت مابهالتفاوت فروردین و اردیبهشتماه را اعلام کند تا این مبلغ هرچه زودتر به حساب مستمریبگیران واریز شود.
جامعهی بازنشستگان تامین اجتماعی که بخش عمدهای از آنان را حداقلبگیران تشکیل میدهند، انتظار دارند سازمان تامین اجتماعی با درک شرایط ویژهی اقتصادی این قشر، بیش از این صدور احکام الکترونیکی را به تعویق نیندازد و پاسخ روشنی به زمان واریز معوقات آنها بدهد.
۲ ماه و ۲ روز از سال گذشته ولی خبری از مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق و صدور احکام جدید نیست! و این در حالی است که افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ بازنشستگان تامین اجتماعی را در سال ۱۴۰۴ در رسانه های رسمی اعلام کردند که پس چرا هنوز احکام سال ۱۴۰۵ برای بازنشستگان تامین اجتماعی صدور نشده است
|
مجوز و دستور افزایش حقوق ۱۴۰۵ بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۴ ابلاغ شده است سوال اینجاست که پس چرا امروز ۰۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۳۶ هست تاکنون که متأسفانه معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز واریز نشده است چرا؟
خبر مهم برای بازنشستگان: نحوه محاسبه حقوق تغییر کرد/ فرمول جدید اعلام شدرئیس اتحادیه کارگران با هشدار نسبت به بحرانهای معیشتی، اولویتِ اصلی کشور در وضعیت جنگی را مهار تورم و حمایت از محرومان خواند.
فتح الله بیات درباره لایحه محاسبه مستمری بازنشستگان از میانگین دو سال آخر بیمهپردازی به کل سنوات تا سقف ۳۵ سال ابراز عقیده کرد و گفت: از مجلس میخواهیم برای اجرای عدالت و جلوگیری از تضییع حقوق مردم، کارگران و بازنشستگان مدتی پذیرفتن و بررسی این قبیل طرحها و لوایح را به تعویق بیندازد.
ایسنا نوشت: وی افزود: در شرایطی که رئیس جمهور دغدغه معیشت مردم و مقابله با گرانی و تورم را دارند، به یکباره شاهد ارسال چنین لوایحی به مجلس هستیم. شاید طراحان تصور میکنند که شرایط خوبی برای تصویب است، در حالی که کارگر و کارفرما و دولت باید بنشینند و کار کارشناسی کنند نه اینکه لایحه اول به مجلس برود و بعد فراخوان بررسی بدهیم و نظرخواهی کنیم.
شاید ندیده باشید: شطرنج دوکاناله تهران؛ رونمایی از پیشنهاد جدید ایران برای پایان جنگ
وی ادامه داد: مشاورانی که در سازمان تامین اجتماعی هستند باید در این زمینه پاسخگو باشند و به حسن نیت جامعه کارگری و بازنشستگان توجه شود.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پاسخ به این پرسش که آیا مبنای محاسبه مستمری بازنشستگان از دو سال آخر بیمه پردازی به کل سنوات موجب افزایش حقوق بازنشستگان میشود؟گفت: اینطور نیست و مستمری و حقوق بازنشستگی کاهشی میشود زیرا این مدل برای کشورهایی است که تورم ندارند یا دارای تورم تک رقمی هستند اما در جامعه،تصویب این لایحه موجب کاهش حقوق و مستمری بازنشستگی خواهد شد.
بیات با بیان اینکه چنین لوایحی به زیان جامعه کار و تولید است و در تنظیم و ارائه آن باید دقت نظر کامل صورت گیرد، اظهار کرد: شرایط امروز کشور ایجاب میکند تا مقابله با تورم و حفظ معیشت مردم در اولویت همه مسئولان باشد و چنین لوایحی که در خدمت منافع سرمایهداران است و ممکن است موجب ریختن آب در آسیاب دشمن و بدخواهان شود.
۰۲ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۸:۲۸آقای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ! لطفا درباره تاخیر در مورد کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از شهریورماه سال ۱۴۰۴ الی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۵ ماه توضیح دهید
دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
|
یکشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ - Sunday 24 May 2026حجتالاسلام جناب آقای علیرضا سلیمی عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی
آقای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ! لطفا درباره تاخیر در مورد کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از شهریورماه سال ۱۴۰۴ الی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۵ ماه توضیح دهید
دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۵ - Saturday 23 May 2026بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نصرالله پژمانفر، رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس
جناب آقای سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت، در جمع مدیران مخابرات منطقه تهران
با سلام و احترام؛
طی ۵۲ ماه و ۲ روز گذشته و متأسفانه دولتمردان، مسئولان، نمایندگان مجلس و… هیچ کاری و اقدامی برای حل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نکرده اند شرم آور و تاسف بار است.
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نصرالله پژمانفر، رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس
جناب آقای سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت، در جمع مدیران مخابرات منطقه تهران
با سلام و احترام؛
شرم آور و تاسف بار است امروز شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ ست که متأسفانه هنوز هم که فیش حقوقی از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ الی فروردین ماه سال ۱۴۰۵ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران در سایت شرکت مخابرات ایران بارگذاری نشده است چرا؟ جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از واریز نشدن کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۵ خود انتقاد کردند. تا این لحظه (۰۹:۰۵ صبح روز شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۵ ) هنوز کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های خود را نگرفتهاند. دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند.
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۵ - Saturday 23 May 2026
|
یکشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ - Sunday 24 May 2026حجتالاسلام جناب آقای علیرضا سلیمی عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی
آقای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ! لطفا درباره تاخیر در مورد کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از شهریورماه سال ۱۴۰۴ الی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۵ ماه توضیح دهید
دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
|
تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۴۰۵طی ۵۲ ماه و ۳ روز گذشته و متأسفانه دولتمردان، مسئولان، نمایندگان مجلس و… هیچ کاری و اقدامی برای حل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نکرده اند شرم آور و تاسف بار است.
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از واریز نشدن کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۵ خود انتقاد کردند. تا این لحظه (۴۱: ۱۰ صبح روز شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ ) هنوز کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های خود را نگرفتهاند. دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
شرم آور و تاسف بار است امروز شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ هست که متأسفانه هنوز هم که فیش حقوقی از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ الی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۵ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران در سایت شرکت مخابرات ایران بارگذاری نشده است چرا؟ جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از واریز نشدن کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های از شهریور ماه سال ۱۴۰۴ تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۵ خود انتقاد کردند. تا این لحظه (۱۰:۴۱ صبح روز پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ ) هنوز کمک هزینه خوار بار و سایر رفاهیات مناسبتی های خود را نگرفتهاند. دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات تهران دفاع کنند.
با تقدیم احترام
جمعی از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
تاریخ : ۲ - خرداد - ۱۴۰۵ما ۳۰ الی ۳۵ سال سابقه کار با حقوق و مزایای کارگری بازنشسته شده ایم ولی اما متأسفانه عیدی ما بازنشتستگان کارگری را هر سال با عیدی کارمندی پرداخت می کنند چرا؟
عیدی بازنشستگان به اندازه کارگران محاسبه شود
جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار پرداخت عیدی کامل کارگری برابر با دو پایه حقوق شدند.
مبلغ عیدی کارگران هر سال دو ماه است/ ولی اما متأسفانه مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری کافی نیست
پرداخت عیدی کارمندی به بازنشستگان تأمین اجتماعی تخلف است.
۱ – فیش مستمری اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟۲ – فیش مستمری فروردین ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
۳ – فیش مستمری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
۴ – فیش مستمری خرداد ماه ۱۴۰۲ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
۵ – فیش مستمری تیر ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
۶ – فیش مستمری مرداد ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
۷ – فیش مستمری شهریور ماه ۱۴۰۲ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
۸ – فیش مستمری مهر ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
۹ – فیش مستمری آبان ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
۱۰ – فیش مستمری آذر ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمري ۱۴,۳۱۰,۸۱۴ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟
درخواست رسیدگی دارم
کدملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
|
تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۴۰۵سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بدون حکم ورأی دیوان عدالت اداری به صورت غیر قانونی حقوق و مزایا بنده در حکم بازنشستگی سال ها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ کم کرده است.
کسی هم تاکنون جوابگو نیست.
شعبه تأمین اجتماعی سبزدشت بهارستان با کدام قانون، ماده، آئین نامه، بخشنامه، مجوز، حقوق و مزایا بنده در حکم بازنشستگی سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ کم کرده است. اعتراض هم می کنم متأسفانه تاکنون هیچ کسی هم جوابگو و پاسخگو نیست چرا؟ درخواست رسیدگی دارم. کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
عملکرد مسعود پزشکیان متأسفانه از سال 1403 تاکنون به نفع مردم و کشور نبوده است.
اعتراض زوج سالمند به مبلغ بالای قبض برقپیام شهروند بازنشسته به وزیر نیرو: خطاب به آقای عباس علیآبادی وزیر محترم نیرو؛ ما زوجی سالمند هستیم و مصرف برق بسیار کمی داریم تا جایی که بسیاری از وسایل برقی را جمع کردهایم و استفاده نمیکنیم. با حقوق ۱۷ میلیون تومانی پرداخت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان قبض برق برای ما سنگین است. احساس میکنیم نحوه محاسبه قبوض و عملکرد کنتورهای برق نیاز به بررسی و شفافسازی بیشتری دارد. مردم انتظار دارند هزینهها براساس مصرف واقعی محاسبه شود نه بیشتر از توان خانوادههای کم درآمد.
بخشی از افزایش قیمتها هیچ ارتباطی با جنگ نداردبخشی از افزایش قیمتها در ماههای اخیر ناشی از شرایط جنگی و فشارهای اقتصادی بوده، اما بخشی دیگر هیچ ارتباطی با جنگ ندارد و ناشی از برخی نابسامانیها و ضعف در نظارت است.
تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۴۰۵۲ ماه و ۳ روز از سال گذشت ولی خبری از مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق و صدور احکام جدید نیست!
مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق و صدور احکام جدید، بازنشستگان کارگری خواستار ابلاغ و اعمال افزایش حقوق هستند.
۰۸:۰۱۰۳ خرداد ۱۴۰۵۲ ماه و۳ روز از سال گذشته ولی خبری از مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق و صدور احکام جدید نیست! و این در حالی است که افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ بازنشستگان تامین اجتماعی را در سال ۱۴۰۴ در رسانه های رسمی اعلام کردند که پس چرا هنوز احکام سال ۱۴۰۵ برای بازنشستگان تامین اجتماعی صدور نشده است
تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۴۰۵مجوز و دستور افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در ماه سال ۱۴۰۴ صادر شده است سوال اینجاست که پس چرا امروز ۰۳ خرداد ۱۴۰۵ – ۰۹:۴۷ هست تاکنون که متأسفانه معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز واریز نشده است چرا؟
مجوز و دستور افزایش حقوق ۱۴۰۵ بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۴ ابلاغ شده است سوال اینجاست که پس چرا امروز ۰۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۳۶ هست تاکنون که متأسفانه معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز واریز نشده است چرا؟
لزوم تسریع در پرداخت هزینههای بیمه تکمیلی بازنشستگانخواهش میکنم شرکتهای بیمه هزینههای بیمه تکمیلی را سریعتر پرداخت کنند بهویژه برای ما بازنشستگانی که حقوق محدودی داریم و تأمین هزینههای درمان برایمان دشوار است. برای نمونه پرداخت ۵ میلیون تومان هزینه آندوسکوپی مبلغ سنگینی است و انتظار طولانی برای بازپرداخت بیمه فشار زیادی به خانوادهها وارد میکند. امیدوارم روند رسیدگی و واریز هزینههای درمانی بازنشستگان با سرعت بیشتری انجام شود تا بیماران در شرایط سخت مالی قرار نگیرند.
مجوز و دستور افزایش حقوق ۱۴۰۵ بازنشستگان تأمین اجتماعی در ماه سال ۱۴۰۴ ابلاغ شده است سوال اینجاست که پس چرا امروز ۰۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۳:۰۳ هست تاکنون که متأسفانه معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز واریز نشده است چرا؟