- رسمی: متن یادداشت تفاهم اسلامآباد بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا
- شقایق نوروزی: باور کردنی نیست! میگویند پلها، پتروشیمی و آبشیرینکن و حتی تیم ملی به مردم تعلق ندارد
- ترامپ: ایرانیها به اوباما خندیدند و گفتند که او یک حرامزاده احمق است!
- تماس تلفنی مهدی کروبی با میرحسین موسوی
- قالیباف: باید سنگر را از نیروهای لانچر تحویل بگیریم و مردم را نجات دهیم
- آیتالله سیدحسن خمینی: باید از نزاعهای بیحاصل دست بکشیم
- حمله تند نماینده پایداریچی به تیم مذاکره کننده
قالیباف به عاصم منیر: از حقوق ملت و کشورمان عدول نمیکنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار فرمانده ارتش پاکستان گفت: ما از حقوق ملت و کشورمان عدول نمیکنیم مخصوصا با طرفی که اصلا صداقت نداشته و اعتمادی به او وجود
ندارد.
به گزارش ایسنا: محمدباقر قالیباف صبح امروز (شنبه دوم خرداد) در دیدار با عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان با قدردانی از حمایتها و اقدامات ملت و دولت پاکستان در ادوار مختلف از جمله در جریان جنگ تحمیلی اخیر و مذاکرات پس از آن، این تعاملات را نمونهای از همکاری خوب بین ملل و دول اسلامی عنوان کرد که میتواند برای سایر کشورهای اسلامی الگو باشد.
رئیس هیات مذاکره کننده ایران با اشاره به مساعی جمیله پاکستان در گفتوگوها با دولت آمریکا، اظهار کرد: ما از حقوق ملت و کشورمان عدول نمیکنیم مخصوصا با طرفی که اصلا صداقت نداشته و اعتمادی به او وجود ندارد. جمهوری اسلامی ایران همانطور که با شجاعت و اقتدار در میدان نبرد از کیان ایران دفاع کرد، در عرصه دیپلماسی نیز با هوشمندی و قدرت برای احقاق حقوق حقه ایران و تامین منافع ملی کشور کوشش خواهد کرد.
قالیباف خطاب به فرمانده ارتش پاکستان گفت: نظامیها بیش از دیگران و بهتر از همه ارزش صلح را میدانند اما همان نظامیان هیچگاه اجازه نمیدهند عزت و حقوق کشورشان لگدمال شود.
رئیس مجلس با اشاره به جنایتهای متعدد آمریکا و خسارتهای جنگ، آسیبهای معنوی آن را غیرقابل جبران دانست و گفت: ما در حال مذاکره بودیم که آمریکا جنگ بهراه انداخت و حالا میگوید برای پایانش مذاکره کنیم. در آتشبسی بودیم که شما واسطهاش بودید و آمریکا با نقص عهد، محاصره دریایی کرد و حالا بدنبال برداشتن آن است!
وی در پایان تاکید کرد: نیروهای مسلح ما در دوران آتشبس به نحوی خود را بازسازی کردهاند که در صورت حماقت ترامپ و آغاز مجدد جنگ، حتما برای آمریکا کوبندهتر و تلختر از روز اول جنگ خواهند بود.
عاصم منیر: خوشحالم در برههای هستیم که ایران توسط افراد هوشمندی اداره میشود که بینشی بالا دارند
ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام نخست وزیر و روسای مجالس ملی و سنای پاکستان به قالیباف، گفت: دولت و ملت پاکستان بهترین آرزوها و دعاهای خیر برای آینده ایرانیان را دارند.
عاصم منیر با بیان اینکه من و شما هر دو سرباز ملتمان هستیم و سربازها بدون لکنت و با صداقت صحبت می کنند نه خاکستری و با کلمات سیاه و سفید، افزود: خوشحالم در برههای هستیم که ایران توسط افراد هوشمندی اداره میشود که بینشی بالا دارند.