- حمله آمریکا به قشم، سیریک و جاسک؛ سپاه و ارتش هم پایگاههای اردن و بحرین را هدف قرار دادند
- ترامپ: نصف نفت ایران را خواهیم گرفت!
- تحلیل حسین مرعشی از توافق ایران و آمریکا
- «سوپرمن» تجمعکنندگان شبانه به روایت عکس
- توضیحات سخنگوی دولت درباره عملیات «نصر»، بازگشت اینترنت و افزایش کالابرگ
- شهادت «سید بهمن حسینی» و «علیرضا عبیری» از پدافند هوایی ارتش در حمله اسرائیل
- خبرنگار آمریکایی: اعزام محرمانه چتربازان آمریکا به اسرائیل برای تصرف جنوب ایران
- توضیح عبدالله گنجی درباره خبر جراحت رهبر انقلاب
- روایت محسن هاشمی و محمد عطریانفر از مسیر گفتوگوهای میان ایران و آمریکا
- زمان تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب اعلام شد
اسقاط تحریمهای نفتی ایران در طول دوره مذاکره از بندهای تفاهم احتمالی است
ایران در مقطع کنونی هیچ اقدامی را در حوزه هستهای نپذیرفته است.
به گزارش تسنیم: شنیدهها از جزئیات تفاهم اولیه «احتمالی»، میان ایران و آمریکا حاکی است که واشنگتن متعهد خواهد شد در طول دوره مذاکرات، تحریمهای نفتی ایران را به حالت اسقاط (Waive) درآورد؛ اقدامی که به ایران امکان میدهد در این بازه زمانی، نفت خود را بدون محدودیتهای ناشی از تحریم به فروش برساند.
بر اساس اطلاعات منتشرشده، در صورت تأیید مفاد تفاهم اولیه از سوی دو طرف، ابتدا یک تفاهمنامه (MOU) اعلام خواهد شد؛ تفاهمی که در آن پایان جنگ در تمامی جبههها، از جمله لبنان نیز مورد تأکید قرار میگیرد. رژیم صهیونیستی نیز بر اساس این بند به عنوان متحد آمریکا باید جنگ در لبنان را پایان دهد.
پس از آن، یک بازه ۳۰ روزه برای اجرای اقدامات مرتبط با محاصره دریایی و تنگه هرمز در نظر گرفته شده و همزمان، دورهای ۶۰ روزه برای مذاکرات درباره موضوع هستهای تعریف خواهد شد.
ایران در مقطع کنونی هیچ اقدامی را در حوزه هستهای نپذیرفته است.