- حمله آمریکا به قشم، سیریک و جاسک؛ سپاه و ارتش هم پایگاههای اردن و بحرین را هدف قرار دادند
- ترامپ: نصف نفت ایران را خواهیم گرفت!
- تحلیل حسین مرعشی از توافق ایران و آمریکا
- «سوپرمن» تجمعکنندگان شبانه به روایت عکس
- توضیحات سخنگوی دولت درباره عملیات «نصر»، بازگشت اینترنت و افزایش کالابرگ
- شهادت «سید بهمن حسینی» و «علیرضا عبیری» از پدافند هوایی ارتش در حمله اسرائیل
- خبرنگار آمریکایی: اعزام محرمانه چتربازان آمریکا به اسرائیل برای تصرف جنوب ایران
- توضیح عبدالله گنجی درباره خبر جراحت رهبر انقلاب
- روایت محسن هاشمی و محمد عطریانفر از مسیر گفتوگوهای میان ایران و آمریکا
- زمان تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب اعلام شد
اظهارات معنادار ترامپ؛ آمریکا در موضوع هسته ای عقب نشینی می کند؟!
نواندیش_محمد صادقی: ۴۸ ساعت از سفر عاصم منیر و اخبار امیدوار کننده پیرامون اعلام توافق اولیه ایران و آمریکا می گذرد اما همچنان این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است و گفتگوها به نظر ادامه دارد.

سفر روز گذشته قالیباف و عراقچی به قطر نیز تاییدی بر همین موضوع است که گفتگوها در بالاترین سطح برای حل باقی مانده اختلافات در جریان است و دو طرف با وجود درگیری های محدودی که دو شب پیش در تنگه هرمز داشتند همچنان عزم به توافق رسیدن و پرهیز از هرگونه جنگ دوباره ای دارند، به خصوص طرف آمریکایی که بعد از هر تبادل آتش محدودی تاکید دارد که این به معنای نقض آتش بس نیست!
به گفته منابع مختلف در حال حاضر موارد اختلافی دو طرف محدود به پرونده هسته ای و آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران شده و تلاش های منطقه ای برای شکستن این بن بست ادامه دارد، بسیار بعید به نظر می رسد این موارد اختلافی منجر به شکست مذاکرات شود و دو طرف از راهی که آمده اند دست خالی بازگردند.
نکته مهم اما پست های یک هفته اخیر ترامپ است که در آن لحن او به شکل قابل توجهی تغییر کرده و رئیس جمهور آمریکا به جای لفاظی های بی پایه و اساس دیپلماتیک تر رفتار می کند، از همه مهم تر پست دیشب او بود که بسیاری آن را امتیازی بزرگ به ایران و عقب نشینی آشکاری از سوی آمریکا در موضوع اورانیوم غنی شده دانستند، موضوعی که یکی از اصلی ترین موارد اختلافی دو طرف است.
طی دوره های گذشته مذاکرات ایران همواره بر رقیق سازی اورانیوم و انجام آن تحت نظارت آژانس تاکید داشت و حتی اخبار تایید نشده ای هم از پیشنهاد مبنی بر انتقال اورانیوم به روسیه منتشر شد که طرف آمریکایی صراحتا آن را رد کرده بود و ترامپ با ادبیاتی قلدر مآبانه از این می گفت که ما این اورانیوم را می گیریم! او حالا در پستی که به تازگی منتشر کرده از نظارت نهادها و همچنین همکاری با ایران برای تعیین تکلیف اورانیوم سخن به میان آورده موضوعی که حکایت از عقب نشینی ای آشکار دارد.
به هر روی همچنان انتظار می رود رایزنی ها برای حل باقی مانده موارد اختلافی ادامه داشته باشد و در حال حاضر می توان کاملا به حصول توافق خوشبین بود.