- صادق زیباکلام بازداشت شد +علت
- ادعای ترامپ: ایران فقط حرف میزند و برای مذاکره وقت تلف کردند، حالا باید هزینه آن را بپردازند!
- سه ماه سخت اقتصادی در راه است +علت
- آیا در جلسه دیشب شورای امنیت، تحریم جدیدی علیه ایران تصویب شد؟ چرا چین و روسیه وتو نکردند؟
- روایت پزشکیان از پاسخ رهبر شهید به موضوع انجام مذاکرات
- جی.دی.ونس زمان توافق با ایران را اعلام کرد
- حجتالاسلام رضا مطلبی درگذشت
- اولین احکام انتصاب آیت الله مجتبی خامنهای، رهبر انقلاب صادر شد
- تذکر حجاب به زنان بدون حجاب در تجمعات شبانه (عکس)
جزئیات تبادل آتش بامداد امروز ایران و آمریکا در تنگه هرمز و بندرعباس؛ سپاه پایگاه مبدا تجاوز را هدف قرار داد
نواندیش: براساس اعلام رسانه ها بامداد امروز تلاش یک نفتکش آمریکایی برای عبور بدون مجوز از تنگه هرمز موجب واکنش نیروی دریایی سپاه شد و پس از آن در پی حمله آمریکا به نقطه ای در اطراف بندرعباس، سپاه نیز پایگاه مبدا تجاوز (احتمالا در کویت) را هدف قرار داد.
جزئیات به نقل از رسانه ها:
فارس نوشت: حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد صدای ۳ انفجار از شرق شهر بندرعباس شنیده شد.
هنوز محل دقیق و منشا این صداها مشخص نیست و پیگیریها برای مشخص شدن آن ادامه دارد.
همزمان برای دقایقی پدافند شهر بندرعباس نیز فعال شد.
تکمیلی1) آمریکا از تجاوز نظامی به بندرعباس خبر داد
تسنیم: رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: ارتش آمریکا حملات هوایی جدیدی را علیه یک سایت نظامی ایران انجام داد که تهدیدی برای نیروها و ناوبری ما در تنگه هرمز محسوب میشد.
رویترز همچنین ادعا کرد که آمریکا پهپاد ایرانی را که در حال نزدیک شدن به نیروهای آمریکایی در منطقه بندرعباس بود، هدف قرار داده است.
این ادعا هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.
تکمیلی2) ماجرای اتفاق ساعاتی قبل در بندر عباس چه بود؟
یک منبع آگاه نظامی به خبرگزاری تسنیم گفت: ساعاتی پیش یک نفتکش آمریکایی با خاموش کردن سیستم راداری خود قصد عبور از تنگه هرمز را داشت که با اقدام سریع و قاطع نیروی دریایی سپاه و شلیک به سمت آن، مجبور به توقف و بازگشت شد.
در مقابل، ارتش تروریستی آمریکا به زمین سوختهای در اطراف بندرعباس شلیک کرد که صدای انفجارها مربوط به این ماجرا بوده است؛ این شلیک هیچ خسارت جانی یا مالی به همراه نداشته است.
تکمیلی3) سپاه یک پایگاه هوایی آمریکایی را هدف قرار داد/ سپاه: اخطار جدی؛ دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
به دنبال تعرض سحرگاه امروز ارتش متجاوز آمریکا به نقطه ای در حاشیه فرودگاه بندر عباس با پرتابه های هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی مبدا تجاوز ، در ساعت ۴:۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت.
این پاسخ یک اخطار جدی است تا دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت تکرار، پاسخ ما قاطع تر خواهد بود.
مسئولیت عواقب آن با متجاوز است.
و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم.