- حمله آمریکا به قشم، سیریک و جاسک؛ سپاه و ارتش هم پایگاههای اردن و بحرین را هدف قرار دادند
- ترامپ: نصف نفت ایران را خواهیم گرفت!
- تحلیل حسین مرعشی از توافق ایران و آمریکا
- «سوپرمن» تجمعکنندگان شبانه به روایت عکس
- توضیحات سخنگوی دولت درباره عملیات «نصر»، بازگشت اینترنت و افزایش کالابرگ
- شهادت «سید بهمن حسینی» و «علیرضا عبیری» از پدافند هوایی ارتش در حمله اسرائیل
- خبرنگار آمریکایی: اعزام محرمانه چتربازان آمریکا به اسرائیل برای تصرف جنوب ایران
- توضیح عبدالله گنجی درباره خبر جراحت رهبر انقلاب
- روایت محسن هاشمی و محمد عطریانفر از مسیر گفتوگوهای میان ایران و آمریکا
- زمان تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب اعلام شد
اعلام آمادگی گروسی برای کمک به حل اختلاف اصلی ایران و آمریکا
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد ذخایر هستهای یک نقطه اختلاف بین ایران و آمریکا است و برای کمک به حل آن آمادهایم.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد ذخایر هستهای یک نقطه اختلاف بین ایران و آمریکا است و برای کمک به حل آن آمادهایم.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بینالمللی چین (CGTN) در لندن و در جریان کارزار انتخاباتی خود برای تصدی دبیرکلی سازمان ملل گفت: ما پیشرفت قابل توجهی در زمینه مواردی که باید در توافق هستهای با ایران مورد رسیدگی قرار گیرد داشتهایم.
او توضیح داد که دوره ۶۰ روزه میتواند امکان بررسی ابعاد مختلف پرونده هستهای ایران و تسهیل دستیابی به توافق نهایی را فراهم کند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که امضای یک یادداشت تفاهم سرنوشتساز میان ایران و آمریکا میتواند به آژانس بینالمللی انرژی اتمی در حل مساله هستهای کمک کند.
گروسی افزود که از چنین یادداشت تفاهمی استقبال میکند، زیرا این توافق به آژانس فرصت میدهد وضعیت هستهای ایران را بهتر درک کند.
او گفت: «ما بهطور گسترده درگیر این وضعیت بودهایم و به دنبال راهحلی دیپلماتیک، مسالمتآمیز و قابل قبول برای بحران برنامه هستهای ایران هستیم. بنابراین فکر میکنم امضای این تفاهمنامه خبر خوبی خواهد بود، زیرا طبق اعلامها، ۶۰ روز برای بررسی ابعاد هستهای در نظر گرفته میشود؛ موضوعی که مدتهاست روی آن کار میکنیم. امیدوارم بتوانیم سهم خود را در این روند ایفا کنیم.»
گروسی همچنین هشدار داد که هنوز مسائل کلیدی درباره توانمندیهای هستهای ایران نیازمند مذاکرات بیشتر است و گفت: «هنوز حوزههای اختلاف مهمی میان دو طرف وجود دارد، بهویژه در مورد سرنوشت اورانیوم با غنای بالا که همچنان در ایران وجود دارد و نوع فعالیتهایی که ممکن است پس از آن ادامه یابد.»
پیشتر، برخی منابع رسانه ای آمریکایی مدعی شده بودند که مذاکرهکنندگان آمریکا و ایران بر سر یک یادداشت تفاهم برای تمدید آتشبس ۶۰ روزه و آغاز گفتوگوها درباره برنامه هستهای ایران به توافق رسیدهاند.
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و آمریکا گفت: تبادل پیامها البته ادامه دارد، ولی تفاهم نهایی نشده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره مطرح شدن مسائل هسته ای در مذاکرات گفت: در این مرحله، تمرکز ما بر خاتمه جنگ است. در مورد جزئیات مباحث مرتبط با غنیسازی و یا موضوع اورانیوم غنیشده ایران، در این مرحله ما صحبتی نداریم.
لینک کپی شد
نظر شما
قابل توجه کاربران و همراهان عزیز: لطفا برای سرعت در انتشار نظرات، از به کار بردن کلمات و تعابیر توهین آمیز پرهیز کنید.