- آخرین قیمت طلا، طلای ۱۸ عیار، دلار، ارز و سکه امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۵: هم افزایش هم کاهش!
- طرح آشیان چیست؛ شرایط ثبتنام، میزان اجاره و شهرهای تحت پوشش +لینک
- چرا بازنشستگان تامین اجتماعی باید 3 ماه منتظر افزایش حقوق باشند؟!
- کارزار ۱۲ هزار امضایی بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش مزایای جانبی +لینک
- افت قیمت نقره امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ (مثقال، گرم و اونس)
جزئیات صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی و زمان اجرا: از جلسه با معاون اول تا افزایشهای ۶۰ و ۴۵ درصد
عضو هیأتمدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، با اشاره به ادامه پیگیریها برای صدور احکام و پرداخت مطالبات بازنشستگان اعلام کرد: هنوز زمان دقیق پرداخت معوقات و مابهالتفاوتها مشخص نیست، اما رایزنیها برای تعیین تکلیف این موضوع و همچنین مزایای جانبی بازنشستگان ادامه دارد.
به گزارش فارس: پرویز احمدی پنجکی، عضو هیأتمدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور درباره آخرین وضعیت پیگیری احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در احکام اعلامشده گفته شده ۱۵ مورد باید انجام شود، اما هنوز نگرانیهایی درباره نحوه اجرا و پرداخت وجود دارد.
وی افزود: در نشستی چندساعته با حضور جمعی از نمایندگان و پیگیران این موضوع، درباره لزوم صدور سریع احکام و پرداخت آنها بحث و تبادل نظر شد و حاضران بر این موضوع تأکید کردند که حکم باید هرچه سریعتر صادر و پرداخت شود.
پنجکی ادامه داد: در این گفتوگوها، موضوع مزایای جانبی نیز مطرح شده، هرچند هنوز این بخش قطعی نشده است. وی گفت بازنشستگان معتقدند در سالهای گذشته برخی مزایای جانبی از جمله حق اولاد و حق مسکن برای گروههایی از افراد، بهویژه کسانی که از صندوقهای دیگر به سازمان آمدهاند، در نظر گرفته شده و افزایش یافته است؛ بنابراین این پرسش مطرح است که چگونه ممکن است برای آن گروهها افزایشها اعمال شود، اما برای سایر افراد تحت پوشش صندوق چنین افزایشی در نظر گرفته نشود.
خبرجدید: صادقی خبر داد: علت عدم اجرای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و واریز نشدن معوقات این تصمیم است!
اطلاعیه مهم سازمان درباره صدور احکام حقوقی سال ۱۴۰۵ بازنشستگان تامین اجتماعی
عضو هیأتمدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور تأکید کرد: از نگاه بازنشستگان، این وضعیت مصداق بیعدالتی و تبعیض است و این موضوع نیز در جلسات و پیگیریها مطرح شده است.
وی افزود: قرار است روز یکشنبه، با پیگیری اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، وقتی از محمدرضا عارف گرفته شود تا همراه با دو تا سه نفر از اعضای این مجموعه، جلسهای برگزار و با حضور وزیر و مدیران مربوط، تصمیم نهایی اتخاذ و ابلاغ شود.
پنجکی در ادامه با بیان اینکه انتظار بازنشستگان صرفاً ابلاغ حکم نیست، گفت: امید این است که احکام بهگونهای ابلاغ شود که پرداخت نیز بهطور کامل انجام شود، زیرا اگر پرداخت صورت نگیرد، پاسخی برای مردم وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: اگر بنا باشد پرداخت انجام نشود، اساساً طرح این موضوع هدف خود را از دست میدهد. او در عین حال تأکید کرد پیگیریکنندگان این موضوع به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد شرایط به سمتی برود که نارضایتی و التهاب در میان بازنشستگان ایجاد شود.
عضو هیأتمدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور گفت: اکنون مردم، کارگران و بازنشستگان در صحنه هستند و زمان آن نیست که با ایجاد تأخیر، این جمعیت عظیم از نظر روحی و روانی دچار چالش شوند. به گفته او، در طول روز و شب گذشته تماسهای تلفنی متعددی با نمایندگان، سازمان و مسئولان انجام شده و این پیگیریها از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب ادامه داشته است. همچنین قرار شده وزیر نیز موضوع را بررسی و درباره آن گفتوگو کند تا وضعیت روشن شود.
پنجکی افزود: اگر لازم باشد دولت در این زمینه کمک کند یا بودجهای که برای سال آینده در نظر گرفته شده زودتر در اختیار سازمان قرار گیرد، بازنشستگان مخالفتی با این موضوع ندارند، اما اصل مسئله این است که حقوق مردم باید بهموقع پرداخت شود.
وی گفت: اگر پرداختها با تأخیر انجام شود، پاسخی برای مردم وجود ندارد؛ مردمی که سالها تحت فشار بودهاند و اکنون نیز از راههای مختلف در پی اطلاع از وضعیت حقوق خود هستند.
وی همچنین با اشاره به رایزنی با وزیر کار و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از این افراد خواسته شده برای حل مشکل کمک کنند تا در شرایط فعلی، جمعیت عظیم بازنشستگان دچار ناراحتی و نارضایتی نشوند.
پنجکی در بخش دیگری از سخنان خود درباره معوقات گفت: در حال حاضر وضعیت معوقات و اینکه مابهالتفاوتها چه زمانی پرداخت خواهد شد، مشخص نیست.
اخبار مرتبط: جزئیات نامه وزیر کار به هیات وزیران برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درسال ۱۴۰۵ +درصدها و مبلغ
ماجرای برداشت ۴۵ همت از حساب سازمان؛ پای حقوق و معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی در میان است!
مقایسه میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به تورم
وی افزود آنچه اکنون مطرح است، افزایشهای ۶۰ درصد و ۴۵ درصد و همچنین مبلغ ثابت همسانسازی است. به گفته او، بازنشستگان معتقدند این موارد باید همانند سال گذشته انجام شود، اما در مقابل گفته میشود مبنا ۹۰ درصد است و همین مسئله محل اختلاف و ابهام شده است.
وی ادامه داد: ارقام مربوط به این موضوع و نیز موارد مرتبط با معیشت همچنان محل بحث است و هنوز اتفاق خاصی در این باره رخ نداده، اما انتظار بازنشستگان این است که همان همکاریای که سال گذشته انجام شد، امسال نیز تکرار شود.
عضو هیأتمدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور در پایان گفت قرار است روز یکشنبه گفتوگو با محمدرضا عارف انجام شود تا مشخص شود چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا این مطالبات به نتیجه خواهد رسید یا نه.
چرا دولت به دنبال رفع مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی نیست چرا مجلس به دنبال رفع مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی نیست
امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۳:۴۷ هست که فیش حقوق اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۵ را هم صدور نشده است ولی متأسفانه هیچ خبری صدور احکام متناسب سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست چرا؟ ۲ ماه و ۱۴روز از سال گذشته ولی خبری از مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق و صدور احکام جدید نیست! مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق و صدور احکام جدید، بازنشستگان کارگری خواستار ابلاغ و اعمال افزایش حقوق هستند. و این در حالی است که افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ بازنشستگان تامین اجتماعی را در سال ۱۴۰۴ در رسانه های رسما اعلام کردند که پس چرا هنوز احکام سال ۱۴۰۵ برای بازنشستگان تامین اجتماعی صدور نشده است
|
همه مشکلات ما بازنشستگان تامین اجتماعی به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است که متأسفانه هیچ کاری و اقدامی برای حل مشکلات ما بازنشستگان تامین اجتماعی نکردند و نمی کنند و فقط سکوت اختیار کردند.
چکار دارین میکنین با بازنشسته و خانواده محترمشان؟!
الهی نفس تان درآد با این الکی حرف زدن هاتون.
خلاصه پای تنی چند از بازنشسته تامین اجتماعی (حداقل بگیر)بابت بدهی به پاسگاه و دادگاه هم باز شده؟!
وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپردهگذاری کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، میتوانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وامها را همانگونه که در رسانهها اعلام میکنند، به بانکها نمیفرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟بازنشسته تامین اجتماعی
بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کردهاند با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمریام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری میخواهی، باید سپردهگذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایطاش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است! چرا مسئولان تأمین اجتماعی عدهای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه میفرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمریبگیران تأمیناجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام میدارند؟
بازنشسته تأمین اجتماعی