- ادعای ترامپ درباره لغو حملات امشب؛ توافق با ایران نهایی شد!
- ترامپ: توافق با ایران شنبه یا یکشنبه توسط جی.دی.ونس امضا میشود
- جزئیات تازه از متن احتمالی توافق ایران و آمریکا
- هشدار سپاه به ترامپ
- ادعای ترامپ: امشب ایران را خیلی سخت بمباران خواهیم کرد؛ خارک را تصرف میکنیم
- واکنش تسنیم به ادعای نهایی شدن متن تفاهم
- افسر سابق اطلاعات اسرائیل: بهتر نبود آیتالله خامنهای و علی لاریجانی در صحنه باقی میماندند؟
- سرلشکر عبداللهی: نیروهای مسلح به هرگونه تهدید پاسخ دردناک و پشیمانکننده میدهند
- سردار موسوی خطاب به آمریکاییها: منطقه را برایتان جهنم میکنیم
- قرارگاه خاتمالانبیا: پاسخ به تجاوزات آمریکا ادامه دارد
خبر عراقچی از میزان پیشرفت مذاکره با آمریکا
انتخاب: عراقچی درباره روند مذاکرات اخیر با آمریکا گفت: تماسها با طرف آمریکایی قطع نشده ولی خب پیشرفتی هم حاصل نشده است.
مشروح اظهارات عراقچی به شرح زیر است:
در حال حاضر هیچ روشی در مذاکره وجود ندارد، اما پیامهایی با آمریکاییها رد و بدل میشود. دو روز پیش پیامی به آمریکاییها مبنی بر لزوم توقف تجاوزات اسرائیل به بیروت فرستادیم.
تماس ما با آمریکایی ها قطع نشد اما پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشد.
آمریکا خواستههایی داشت که برآورده نشد و در نهایت مجبور شدند درخواست مذاکره کنند.
ما توانایی ادامه جنگ را در هر مقطع زمانی داریم و این بدان معنا نیست که ما خواهان جنگ هستیم.
امروز در مذاکراتی هستیم که برای دستیابی به یک یادداشت تفاهم با آمریکا انجام می دهیم که اولین مورد آن پایان جنگ است.
در مذاکرات آتشبس، از نخستوزیر پاکستان خواستم که عبارت «بهویژه لبنان» را در هنگام توقف جنگ در همه جبههها درج کند.
یا جنگ در ایران و لبنان متوقف میشود یا متوقف نمی شود، نه در ایران و نه در لبنان.
آنچه جنگ را در دو روز گذشته متوقف کرد، در درجه اول توانایی مقاومت لبنان و توان نیروهای مسلح در ایران بود.
در زمان حمله نیروهای رژیم صهیونیستی حومه جنوبی بیروت، موضع قاطعی اتخاذ کردیم و نیروهای مسلح آماده پاسخگویی شدند.
نقض آتش بس در بیروت تجاوز است و ما به همه طرف ها اعلام کرده ایم که اگر به بیروت حمله کنند، آن را تحمل نخواهیم کرد.
در نهایت آمریکا پس از موضعگیری و فشار ایران، از حمله اسرائیل به بیروت جلوگیری کرد. نیروهای مسلح ما آماده ضربه زدن به اسرائیل در صورت حمله به بیروت هستند.
لبنان را کشوری برادر و دوست میدانیم. ایران هرگز به دنبال مداخله در سیاست داخلی لبنان نبوده است. ما دیدگاهها و ملاحظاتی داشتیم که آنها را بیان کردیم و حزبالله بخش مهمی از ساختار سیاسی لبنان است.